Jeżeli zapytalibyśmy potencjalnego konsumenta, co posiada wpływ na to, że wybiera się określone produkty, to zdecydowana spora większość z nich odpowiedziałaby, że jest to jakość i cena. W zasadzie jest to uzasadnienie słuszne.
Natomiast jest jeszcze jeden czynnik, który posiada duży wpływ na to, jakie produkty są wybierane. Takim na pewno jest opakowanie produktu. To ono w wielu przypadkach decyduje o tym, że wybierany jest konkretny produkt. Częstokroć ponieważ jest tak, że ichniejszym składy są szczegółowo takie same. Różnią się one wyłącznie tym, kto jest ich producentem i jak są one opakowane. Jeżeli opakowanie jest atrakcyjniejsze, to taki produkt wybierany jest dużo częściej.
Dlatego współcześni producenci zwracają szczególną uwagę na to, by etykieta produktu i jego opakowanie było jak najbardziej atrakcyjne. Z całą pewnością takie ładniejsze opakowania wymagają inwestycji. Bo nie dość, że takie opakowania i etykiety bardzo często wytwarza się na specjalne zamówienie. Ponosi się również wyższe koszty ich produkcji. Wystarczy, że kolory użyte na opakowaniu czy etykiecie są bardziej intensywne i już ichniejszym cena jest wyższa. To jednak nie przyczynia się do tego, że opakowania reklamowe cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Bezpośrednio zupełnie inaczej. Jeśli jedynie producenci mają szanse przekonać się o ich skuteczności, to są w stanie inwestować w nie. Koszt takiego opakowania i tak za każdym razem jest wliczony w cenę produktu, a przy zamawianiu hurtowych ilości opakowań i etykiet, ichniejszym jednostkowe ceny są bardzo niskie. Dlatego kreacja opakowań jest teraz tak popularna. Zajmuje się nią wiele agencji kreatywnych, które opracowują projekty opakowań dla bardzo zróżnicowanych towarów. Od dobrej bielizny, po opakowania ciastek. W każdym takim przypadku zlecenia tego rodzaju są realizowane z wielką dokładnością i z uwzględnieniem uwag klienta.
Źródło: www.whiteart.pl/portfolio/opakowania.
Bardzo ciekawy tekst, warto go udostępniać.