Demontaż filtra w samochodzie

Jakiś czas temu głośno było o procedurze masowego wycinania filtrów DPF z pojazdów zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Takie filtry służą nie tylko i wyłącznie temu, by samochód działał nie gorzej, ale także temu, aby do atmosfery nie dostawało się tak bardzo dużo towarów spalania paliwa. Na nieszczęście część ludzi chcących zaoszczędzić na regeneracji lub wymianie filtra, zdecydowało się go w pełni wyciąć.

Zmiany prawne ukróciły ten proceder i aktualnie takie działanie jest niezgodne z prawem. W pojeździe, w którym wycięto filtr DPF poziom emitowanych spalin jest tak duży, że poważnie zagraża środowisku. Dlatego też takie pojazdy nie przejdą badania technicznego. Jeżeli już w trakcie badania diagnosta stwierdzi wycięcie filtra, musi wystawić negatywną decyzję. Wtedy również samochód nie przejdzie badania, a posiadacz będzie musiał go doposażyć w filtr DPF. Dopiero po takim doposażeniu samochód pozytywnie przejdzie przegląd i będzie się mógł poruszać po drogach. Demontaż FAP i DPF są zwyczajnie nieopłacalne, a dodatkowo mogą sprawić, że będziemy mieć poważne kłopoty z samochodem. Wielu właścicieli samochodów preferuje poczynić oszczędności na filtrze, a okazuje się, że swoim złym postępowaniem generuje sobie wyłącznie niepotrzebne wydatki. Filtry DPF są potrzebne. Nie można zapominać, że chronią one nasze środowisko i zwiększają trwałość silników w samochodach. Niepoprawne korzystanie filtra albo demontaż filtrów dpf są teraz surowo karane. Pomimo iż filtry takie generują dodatkowe koszty, ich wycięcie może się skończyć jeszcze wyższymi kosztami – nie tylko i wyłącznie obowiązkiem zakupu nowego filtra.

Źródło: filtr fap.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł podziel się nim z innymi