Tworzenie spotów reklamowych

 

by reklama została wyemitowana w telewizji, nierzadko powinno się nad nią pracować wręcz długimi miesiącami. Należy analizować poprawnie grupę docelową, czyli mieć świadomość tego, do kogo posiada natrafić dana reklama i dopiero wtedy możemy zacząć się zastanawiać, co będzie do nich trafić. Klient, który zgłasza się do agencji po przygotowanie takiego spotu, musi wypełnić brief, w którym odpowie na pytania o cele, charakter i treści, jakie posiada zawierać takie filmowanie z powietrza czy inna forma promocji. Dopiero w przyszłości możliwe jest zobowiązanie drogi funkcjonowania, czyli sposobu, w jaki ma być osiągnięty ten cel.

Analiza targetowej grupy jest w tym przypadku bardzo ważna, bo dzięki tej grupie można stwierdzić, co będzie efektywne, jednakże z czego powinniśmy zrezygnować i czego nie brać pod uwagę. Każda grupa docelowa potrzebuje czegoś innego i filmy reklamowe powinny być tworzone tak, aby z dużą uwagą wpasowywać się w potrzeby danej grupy. Inaczej się tego nie da zrobić. Gdy Brief jest już wypełniony a grupa docelowa ustalona, zaczyna się burza mózgów, której zadaniem jest postanowienie, jaki pomysł będzie w tym przypadku najlepszy. Ten etap tak de fakto trwa najdłużej, bo powinno się analizować różnorakie scenariusze pod kątem skuteczności i na tej teraz podstawie podjąć decyzję. Gdy filmy promocyjne posiadają już ustalony pomysł, copywriterzy piszą do nich scenariusz, zatrudnia się aktorów, a następnie powinno się taki spot nagrać. To w pewnych przypadkach trwa bardzo długo, niemniej jednak efekt musi być osiągnięty. Czasem potrzeba kilka dubli i zmian, aby powstało coś stosownego.
Więcej informacji: spoty reklamowe.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł podziel się nim z innymi

Dodaj komentarz