Wynajem kontra kupno sprzętu

Tak de facto zakup sprzętu biurowego może być naprawdę dużym wydatkiem. Dlatego również wielu właścicieli biur zastanawia się, czy sensowne jest, żeby zakupować tai sprzęt, czy całkiem dobrze wziąć go w leasing na zasadzie wynajmu, a tym samym okroić swoje koszty w tym zakresie.

Jedno i drugie rozwiązanie posiada swoje wady i zalety. Przede wszystkim wynajem drukarek jest rozstrzygnięciem tańszym. Dostajemy nowy sprzęt, a płacimy za niego niewiele.
Jednakże on nie jest na nieszczęście nasz. Musimy za niego płacić co miesiąc raty i także co miesiąc musimy pamiętać o tym, ażeby rozliczać się z tych rat i księgować je sobie tak, żeby odprowadzić VAT i a przy tym by jeszcze odprowadzić sobie podatek dochodowy. Dlatego również nie dziwi fakt, że kilka osób zastanawia się, które rozwiązanie będzie natomiast lepiej wybrać i dlaczego akurat w chwili obecnej to. Systemy zarządzania drukiem jakby nie patrzeć są drogie. Dla firmy ma możliwość być to de facto dość niemały wydatek, dlatego polecam się zastanowić, czy faktycznie zasadne jest, byśmy takie drukarki kupowali. Owszem zakup drogiego sprzętu za gotówkę nie jest intuicyjny, ale znowu płacić raty za coś, co nie jest nasze? O ile posiadamy leasing to tak samo mamy serwis sprzętu biurowego, tak jak przy zakupie i też trwa on przez cały okres leasingowania. Leasing jest z pewnością dla takich firm, które potrzebują co jakiś czas nowego sprzętu, kiedy zmieniają się technologie i wymagania. Natomiast zakup jest oferowany dla takich osób, które tego nie potrzebują i przez lata mogą korzystać z takiego sprzętu, który już jest nieco przestarzały technologicznie.
Zobacz więcej: Kserokopiarki.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł podziel się nim z innymi

Dodaj komentarz