Pozycjonowanie lokalne – jak i dla kogo?

 

Nie każda strona musi być widoczna w Wyszukiwarkę dla wszystkich. Są strony, które posiadają zasięg globalny, są takie, które mają zasięg ogólnopolski, ale są także takie, które po prostu powinny być pozycjonowane jedynie i wyłącznie w małym zakresie terytorialnym. Pozycjonowanie lokalne będzie się nadawało głównie dla sklepu z jakimiś oryginalnymi produktami, który jest wyłącznie stacjonarny, albo dla salonu fryzjerskiego w danym mieście, czy też przykładowo dla szkoły w konkretnym mieście.

Jeżeli już chcemy docierać wyłącznie na konkretny segment rynku i naszymi odbiorcami mają być mężczyźni i kobiety, które mieszkają w naszym rejonie, to należy zwyczajnie pozycjonować się małym zakresie terytorialnym. Pozycjonowanie regionalne posiada wiele zalet, przede wszystkim jest tańsze od ogólnopolskiego, ponieważ rywalizacja na rynku lokalnym w każdej chwili jest mniejsza. Po drugie z racji mniejszej konkurencyjności, również czas pozycjonowania do konkretnych efektów jest krótszy, a co za tym idzie także ceny są mniejsze za taką usługę. Pozycjonowanie Andrychów czy Częstochowa nadaje się więc dla lokalnych przedsiębiorców, którzy wolą wyłącznie umocnić swoją pozycję w jednym, konkretnym sektorze rynkowym i nie zależy im na tym, by docierać do sporej części rynku. Przemyślane funkcjonowania powoduje, że będzie można wyświetlać swoje reklamy , a ponadto wyniki odszukiwania ze swoich stron wyłącznie osobom z danego miasta albo danego województwa. To natomiast ma możliwość znacząco pomóc nam w trafieniu do rzeczywiście dużego grona odbiorów, którzy będą zainteresowani wyłącznie usługami lub produktami naszego biznesu.
Dodatkowe informacje: Pozycjonowanie Częstochowa.

One thought on “Pozycjonowanie lokalne – jak i dla kogo?

Dodaj komentarz